Rosa fiskgryta med zucchinisallad!

Det var ett tag sedan man åt fisk, så nu lagade jag ett gammalt recept som vi har haft hemma länge. En rosa fiskgryta som är god, barnvänlig och enkel, kan även krydda på med lite andra kryddor för att få den lite roligare.
 
Till fiskgrytan så åt jag zucchinipasta (eftersom jag har svårt att äta pasta), sallad och ärtor men det syns inte så bra men. Passar att äta tillsammans med pasta, potatis eller annat gryn, severa gärna med grönsaker till! :)
 
 
 
 
 

Rosa fiskgryta


4 portioner
Ingredienser:

1 pkt (400g) Torskfilé
1 Gul lök
2 Vitlöksklyftor
1 msk Valfritt mjöl
2,5 dl Matlagningsgrädde
1 burk (400g) Krossade tomater
1 Hönsbuljong (jag använde grönsaksbuljong)
½ tsk Salt
1 krm Vitpeppar
2 tsk Oregano
(jag använde mer krydda än receptet)
  • Halvtina fisken om den är fryst, skär den sedan i stora bitar. Hacka vitlöken och löken, stek dem i smör/olja i en stekpanna eller katrull. Vispa ut mjölet i en del av grädden. Ha i dem krossade tomaterna buljongtärning, kryddorna och grädden. Låt det koka upp och tillsätt sedan fisken. Koktiden varier beroende på om den är fryst eller färsk. Fryst tar ca 5-6 minuter medans färsk kanske tar 3-4 minuter, men fisken ska vara vit och fast om den är klar så det kan du kolla om tiden inte stämmer.
 
Severa med valfria tillbehör ex, pasta, potatis, gryn, sallad/grönsaker och toppa allt med lite riven ost om du vill! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! ;)
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0