Oats cookie pancake with cream and fesh berries!

Det blev ett ytterligare innlägg idag iaf  :).
Gjorde ett jätte smarrig Cookie pannkaka som jag sett ett recept på från fantastiska Sanna. Fy satan vad god den var kommer nog göra den snart igen inom kort *drool*, den kommer självklart att hamna i min lilla recept bok som börjar ta slut så snart får man gå och köpa en större så man kan skriva in lite mer bra recept! :P
 
Rekomenderas verkligen att du provar denna, det är ett "måste"! ^^ (a)
Det är heller inga ägg i detta pannkaksrecept som det brukar vara men den är saftig, god och full av smaker! :)
Så du får passa på att laga detta om du är sugen på pannkaka men inte har några ägg, ett utmärkt tillfälle att utnyttjas ;).
 
 
 
 
(Jag gjorde halva satsen så min "cookie" är lite mindre)
 

Oats Cookie Pancake med

 

Vaniljkräm och färska bär!


 1 portion
Ingredienser för pannkakan:

1,25 dl (45g) Havregryn
1/2 Banan, ca 50g
50 g Pumpapuré
(eller 50g banan eller äppelmos)
1 tsk Kanel
1 msk Stevia strö / sötning
1/2 tsk Bakpulver
2 msk Vatten eller mjölk
 
Vaniljkräm:

1 dl (100 g) Minikeso eller valfri keso
0,75 dl (75 g) Lätt kesella / kvarg
1/2 tsk Vaniljpulver
1-2 tsk Stevia strö / sötning
 
  • Mixa alla ingredienserna till pannkakan, stek den sedan i kokosolja eller annat. Bre ut smeten med en sked (eftersom smeten är tjock) och stek den ca 1 minut per sida.
  • Mixa alla ingredienserna till vaniljkrämen så du får en slät smet. Bre ut vaniljkrämen på pannkakan och toppa med valfria bär, nu är det bara att huga in och njuuta! :)
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0