Hot and spicy quorn stew with veggies!

Idag så har man varit med familjen på Titanic museum i Norrköping och vandrat runt lite i regnet. När man ändå var där så passade vi på att äta lunch på Mimmis visthus där dom har jätte goda vegan biffar och annat gott. Finns även raw food där för er som endast äter det eller är intresserad av sådan kost :) . Rekomenderar verkligen detta matstället om du bor eller besöker Norrköping, deras mat är också eco vänlig så det är miljövänlig mat som serveras med bra råvaror! :)
 
Kom hem ganska nära min "ät-tid" så det fick bli en snabb middag som ändå blev jätte god och nyttig! ;)
Gick inte efter något recept denna gång heller men jag skriver på ett ungefär hur mycket jag använde.
En god, "stark" gryta med massor med smak, blev riktigt bra och även super enkel! (Y)
 
 
 
 
En dålig snap-shot bild från mobilen på lunchen, vegan biffar med sallad, NOMNOM! ;)
 
 
 
 
 
 
 
 

Hot and spicy quorn stew!


 1 portion
Ingredienser:
 
½ Tomat
ca. 2 msk Kvarg / créme fraiche
0,5 Rödlök
0,5 dl Ärtor, frysta
2 Champinjoner
ca. 1 tsk Sambal oelek
3-4 msk Ajvar relish
 1 Vitlöksklyfta
Lite salt
Önskad mängd vegetariska "kött" bitar
(jag använde quorn filé som jag skar i bitar)
 
Allt är på ett ungefär vad jag använde, jag tror jag inte har glömt någon ingrediens men är inte säker >.<.
 
 
  • Hacka löken och tomaten grovt, skiva svampen. Stek först svampen och löken tills dem fått färg. Tillsätt sedan det vegetariska köttet, pressad vitlök, ärtor och tomat, stek dem tills tomaten börjat mjuknat. Ha sedan i créme fraiche (om du använder kvarg som jag så bör du tillsätta det sist eftersom den inte blir så bra att sjuda med och blir grynig, eftersom den inte är gjord för att användas i grytor på detta vis), sambal oelek, ajvar och lite salt. Låt det dra några minuter. Servera sedan med vafria tillbehör! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0