Grönsaks Quiche!

Gjorde en liten Quiche paj av grönsaker som vi hade hemma som behövde användas, blev riktigt bra faktiskt. Jag är nöjd med den eftersom jag bara slängde i lite av det jag trodde skulle passa ihop, blev bra resultat! (y)
 
Receptet går så klart att göra dubbel sats om det är fler som ska äta! :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Grönsaks Quiche!

 
 
2 portioner
Pajskalet:

0,5 dl Kvarg eller kesella/yoghurt
1,5 msk Olivolja
1,5 msk Vatten
0,75 dl Fullkorns dinkel eller annat mjöl
2 krm Salt
 
Fyllning:
 
1 Ägg
1 dl Matlagningsgrädde/sojagrädde
Ca. en näve fryst grönkål eller spenat, färsk funkar med
½ burk kronärtskocka
Lite röd paprika
ca. 1/3 Gul lök,
1 Vitlöksklyfta
Salt, peppar & franska örter efter smak
Riven ost
 
  • Sätt ugnen på 200 grader.
  • Blanda allt till degen i en skål och tryck sedan ut den i en form.
  • Skiva och hacka grönsakerna som du vill. Blanda grädde, ägg, ost och krydda i en skål så att allt blandas, smaka av så att det blir bra.
  • Lägg sedan dem skivade/hackade grönsakerna i pajskalet häll sedan över äggstanningen, strö ev. över lite ost om du vill det.
  • Grädda pajen i ca 30-40 minuter eller tills äggstannigen har stelnat, om grönsakerna börjar bli brända så bör du ta och lägga folie över.
  • Severa med varm/kall sallad tillsammans med en god sås! :)
 
 
 
 
 
 
Hoppas det smakar,
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0