Frukostpaj med kanel & pumpakräm!

Idag så är det riktigt super väder, riktigt varmt och skönt ute!
Testade att göra en frukostpaj med min pumpakräm som jag gjorde för någon dag sedan..
Jag provade att använda samma pajskal som jag gjorde min förra frukostpaj men det blev inte någon hitt så jag ska testa att göra ett annat pajskal som passar bättre, men jag vet inte när det kommer ske för snart så kommer jag åka bort och vara borta i ca två veckor så då kommer jag inte uppdatera något dagligen för det finns inget internet där och det är så dyrt att surfa utomlands :/. Kanske kommer lägga upp några tidinställda inlägg av recept som jag gjort men inte lagt upp, vi får se vad jag hinner ^^.
 
Jag tänkte ändå bjuda på min pumpakräm som jag gjorde. Det var också första gången tror jag som jag gjorde en kräm själv, hehe annars så har man ju alltid köp. Fast man har ju inte ätit kräm på evigheter så man var ju mindre också ^^ .
 
 
Eftersom jag inte har någon bild på endast pumpakrämen så får ni bilder på den inte så goda pumpa pajen :P.
 
 
 
 
 
 
 
 

Pumpakräm med smak av kanel


ca. 1 portion (ungefär 2,5 - 3 dl)
Ingredienser:

1,75 dl Vatten **
En kanelstång
ca. 264 g pumpa (utan skal)
1 msk Potatismjöl **
ca. ½ msk Stevia/sötning (mer eller mindre)
 
** Du kan hälla av mer vatten och tillsätta mindre potatismjöl om du vill men då blir det mindre kräm.
  • Skär bort skalet från pumpan och skär den i små bitar.
  • Koka upp vattnet med kanelstången och sötning i en katrull, tillsätt sedan pumpan. Koka tills pumpan har mjuknat. Ta bort katrullen från plattan och häll bort ca 0,25 dl vätska från katrullen, ta även bort kanelstången.
  • Mixa pumpan i katrullen eller mosa med gaffel (beronde på om du vill ha en "chunky" eller slät kräm) tills du har fått den konsisten på krämen du önskar. Ta i mer sötning om du vill ha mer sötma.
  • Red sedan av med potatismjölet genom att lägga potatismjölet i en liten kopp/skål och ha i lite vatten, rör om. Ställ sedan katrullen på plattan igen på svag värme, häll sedan i redningen och rör om tills den börjar tjockna.
Nu är det bara att äta den varm som kall med mjölk eller vad du nu önskar, du kan även använda den till annat om du hellre vill det! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
Ps. Blir inget lunch inlägg för jag ska till sjukhuset och äta även på torsdagen. Det är den sista gången innan hon tar semester! ^^


Kommentarer
Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-07-09 @ 12:19:35
URL: http://www.hittarecept.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0