Chocolate oats pudding with sweet peach stir and raspberry mish-mash!

Heej!
Idag blev inlägget lite senare för dumma internet på dongeln ville inte funka så vi fick ringa telia -_-", blir så trött på att det ska krångla hela tiden.
 
Nu så delar jag med mig av min frukost som jag bara kom på och slängde ihop lite lätt imorse, (var så trött i huvudet igår kväll och nu på morgonen så det blev något simpelt, annars så brukar jag alltide bestämma kvällen innan och förbereda).
 
Det blev en Choklad havrepudding med persika och hallon lager, väldigt gott och enkelt. Det var mumsigt med den söta persika "röran" och dem lite syrliga hallonen tillsammans med det varma chokladpuddingen! ;)
 
Rörorna får du välja hur mycket du vill göra själv för jag bara slängde i lite tills jag var nöjd! :)
 
 
 
 
  • Hacka persika eller mosa om du hellre vill det och tillsätt det övriga ingredienserna i önskad mängd tills du känner dig nöjd, ha bara inte för mycket sötning så det blir suuper söt ^^. 
 

Choklad havrepudding med

 

hallon & persika lager !


 1 portion

Havrepuddingen:

1 dl Havregryn
½ msk Stevia / Sötning
1 dl Valfri mjölk (använde mandelmjölk)
1 tsk Kakao

  • Koka alla ingredienserna på svag värme tills gröten blir kompakt och "puddingsaktig".
 
Söta persika röran:

Färsk persika
Mild lättyoghurt (eller vanlig)
Sötning
Kvarg / kesella

  • Hacka persika eller mosa om du hellre vill det och tillsätt det övriga ingredienserna i önskad mängd tills du känner dig nöjd, ha bara inte för mycket sötning så det blir suuper söt ^^.
 
Dem lätt söta men syrliga Hallonen:
 
Varma lite slarvigt mosade hallon
Kvarg / kesella
Keso, mosad med gaffel
Vaniljarom
Lite sötning
 
  • Värm önskad mängd frysta hallon och mosa dem lite slarvigt, tillsätt kvarg och lite keso som du mosat med gaffel, vaniljarom och lite sötma (inte för mycket eftersom dem ska vara lite syrliga men inte för mycket).
  • Lägg hallonröran i botten av ett glass eller skål och sedan puddingen och tillsist persikaröran ovan på, toppa med valfria bär/frukter osv...
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0