Banana mugcake with vanilla filling and covered with chocolate!

Hejsan!
Idag blev uppdateringen lite senare än vanligt, dock så brukar jag skriva det vid ca halv 10 men ändrar inställningen på klockan och ställer in tidigare för jag måste alltid göra några saker innan. Även gårdagens uppdatering blev inte av så jag kommer nog att posta dem recepten nån annan dag när jag inte äter något speciellt, typ rester eller nåt liknande ^^.
 
Dagens frukost gjorde jag en annat recept på banan mugg-kaka med vanilj fyllning och choklad överdrag som jag hade sätt på instagram, den var god och smakade bra dock inte lika god som Sannas banan mugcake! ;)
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Banana mugcake with vanilla filling

 

and covered with chocolate


En portion
Kakan:

0,5 dl Havregryn
2 Äggvitor
2 msk Mjölk
3 msk Mosad banan
En nypa kanel
1 tsk Bakpulver
ev, lite sötning om du tycker det behövs
 
Fyllningen:

Kesella/kvarg
Keso
(eller mer kvarg om du inte gillar keso, men keson ger lite syrlighet)
Vaniljarom
Sötning
(allt i önskad mängd)
 
Choklad täcket:

1 dl Kvarg/kesella
1 tsk Kakao
Sötning efter smak
 
  • Blanda samman alla ingredienserna och häll det i en skål, kör den i ca 2 minuter på högsta effekt (mer el. mindre, tills den är fast). Låt den svalna lite och dela den på mitten.
  • Blanda kvarg/kesella, keso, stevia sweetner eller annan sötning och vaniljarom i önskad mängd. Fyll sedan kakan med vanilj fyllningen, lägg sedan på locket.
  • Toppingen gör du genom att blanda kvarg, kakao och stevia/sötning. Dekorera med valfria tillbehör, bär/frukter...
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0