Banana And Almond Scramble

Förlåt, men skulle lägga upp ett inlägg igår men hann tyvärr inte göra det för datan var upptagen och sedan så skulle vi åka ut till min bror som vi var tills sent på kvällen. Så här är ett sent uppdatering från igår (a).
 
Gjorde en Banana and Almond scramble som jag åt igår till mellanmål tillsammans med Lindahls Jordgubbs keso som jag hade glömt bort att jag hade. Har du testat någon av Lindahls nya smaksatta keso sorter?
Själv så tyckte jag faktiskt att jordgubbssmaken var väldigt god, så den får helt klart tummen upp för mig! (Y)
 
Improviserade ihop lite grejer som behövdes användas och kom fram till detta. Så detta är ett eget recept som jag kommit på (jag har inte sätt något recept på detta iaf). Den är jätte enkel men ändå väldigt god, påminner mig om ostkaka faktiskt fast mycket mindre kalorier så det gillar jag eftersom jag tycker ostkaka är mumsigt ;). Passar att ätas till brunch eller frukost, även lunch/middag om man vill det men då bör man dock dubbla satsen ^^.
 
 
 
 
(Mobil bild)
 
 
 
 
 

Banana And Almond Scramble

 
1 Liten portion
Ingredienser:

0,5 dl Äggvita / 2 Äggvitor
ca. 53g Banana **
0,25 dl Mini keso (eller vanlig)
ca, 1 Kapsyl mandelarom
 
**(kanske ungefär en ½ normal stor banan om det inte är så jätte viktigt för dig med exakta näringsvärdet)
 
  • Mosa bananen och keso med gaffel, blanda sedan om med resten av ingredienserna.
  • Stek sedan smeten i en stekpanna med lite kokos olja eller annat fett på medelvärme. Du bör nog även kunna köra smeten i micron i några minuter tills den har stelnat (har inte gjort det själv men bör funka utmärkt).
  • Servera med valfria tillbehör, ett tips är lindahls jordgubbs keso med lite färska bär. Det var mumsigt tycker jag ;).
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0