Tomat & svampsås med zucchinipasta!

Till middagen så blev det en enkel men god Zucchinipasta med krämig svamp och tomatsås med lite extra grönsaker till, för jag jag hade både tomat och zucchinin som började bli dålig så jag slängde då ihop denna simpla rätten till mig själv efter vad som fanns i hemmet att tillgå. Det är en ganska lätträtt som inte är så matig av sig men man kan fylla ut den med vegetariskt kött/produkter, tofu, fisk eller vad man nu gillar eller föredrar för att göra den matigare och kanske mer mättande för vissa. Rätten innehåller inte många ingredienser och går väldigt snabbt att slänga ihop, självklart så kan du fylla ut den med lite andra gottigheter också eftersom jag vill laga så smal mat som möjligt pga the sickness :(...
 
Just det uppdatering kring den eventuella inläggningen. Det som har sagts är ifall jag inte börjar gå upp i vikt tills den 27 så kan jag eventuellt bli tvungen att bli inlagd på Eskilstunas sjukhus :(. Så nu måste jag verkligen veeerkligen försöka för jag vill inte bli inlagd ännu en gång och jag vill inte att detta ska påverka skolan så att jag blir tvungen att starta om på nytt. Det vägrar jag!! 
Idag så har jag även hämtat ut medicin mot oro och ångest som jag har tagit förut för länge sedan, som jag brukar ta innan huvudmålen för att slippa ångesten eller "lätta" på den. Så nu gäller det bara för mig att jag måste öka mina portioner. För jag har inte direkt problem att äta så många gånger om dagen som jag gjort nu under lång tid men det som är det stora problemet är mängden som jag äter och kanske också att jag är väldigt begränsad kring det jag klarar av att äta.
 
 
 
 
 

Zucchinipasta med

 

svamp & tomatsås!


Ingredienser:
Hackad tomat, funkar säkert lika bra med krossade ifall man inte har färska
Havregrädde
Créme fraiche
(jag använde kvarg men då tillsatte jag det sist eftersom den inte är gjord för den typen av matlagning)
Svampbuljong
Salt & peppar
Valfritt: Svamp, lök
 
Zucchini eller valfri pasta

  • Stek eventuellt svampen och löken först i lite fett. Koka sedan upp såsen i önskad mängd tills den blivit krämig och god och blanda samman det med zucchinipastan/pastan och gärna lite extra grönsaker eller en god sallad till det! ^^
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0