OIAJ med äpple & vaniljsmak!

Godmorgon! ^^
 
Igår så blev jag jätte trött och orkade inte tänka på vad jag skulle äta till frukost (brukar alltid förbereda så mycket som går så det går fortare att laga), men jag tog mig i kragen och gjorde ett recept från Sanna på en enkel men god OIAJ overnight oats med äpple och vaniljsmak, som du kan välja om du vill göra med eller utan proteinpulver!
 
Jag rekommenderar att toppa med mandelsmör det är mumma och gärna jordgubbar ifall du har några, helst färska men dem är ju ganska dyra just nu eftersom det inte är säsong (a).
Nu orkar jag tyvärr inte skriva mer för jag är trött i huvudet, ooh just det idag så är det första dagen på mitt jullov, jippi! ;D
 
 
 
 
 
OIAJ - Overnight oats
 
med äpple & vaniljsmak

1 port

1 dl (35g) havregryn
2/3 Äpple (ca 75g), i bitar
1/2 skopa (10g) Whey complete vanilj**
1 msk Sukrin Gold (eller annan sötning)
50 g Finriven zucchini
2 tsk Chia-, lin- eller pysilliumfrön
150 g Kvarg/kesella
ca 1,5 dl Mjölk/vatten**

Rekommenderat tillbehör: Mandelsmör och jordgubbar

  • Blanda ihop alla ingredienserna med en sked. Häll upp i en burk med lock (eller en skål med plastfolie över) och ställ in i kylen över natten. Ta ut och ät med sked. Om det är för tjockt kan du späda med lite vatten eller mjölk.
**Använder du inte proteinpulver behövs det mindre vatten/mjölk. jag tog ca 1 dl vätska plus vaniljpulver (ca. 0,25-0,5 tsk) eller 1 tsk vaniljarom.
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0