Marple cream with coconut zoats!

 
Godmorgon! :)
 
Idag så är det sista dagen av året 2013. Helt sjukt vad tiden har gått fort detta år, ibland kan tiden vara svischa förbi och ibland känns det som det tar evigheter och att dagarna aldrig tar slut. Tiden är en lustig sak som man inte alltid har ett begrepp om...
Jag hoppas att alla har haft ett jätte bra år med roliga, kunskapsrika och minnesvärda händelser. Mitt år har varit ändå ganska skapligt med tanken på hur jag spenderar min vardag och så men den senare biten av året så har det ju tyvärr tippat neråt. Jag hoppas därför att jag återhämtar mig ännu starkare än någonsin så jag inte faller tillbaka i "hållet" om om igen så fort som möjligt på det nya och förhoppningsvis bättre och friskare året!
 
Jag tänkte bjuda på ett frukost recept som är så mumsigt och enkelt. Jag använde dock inte lönnsirap i min kräm men jag tog walden farms sockerfria pannkakssirap, tyckte det lätt bättre med marple cream istället för syrap cream (a). Ni kan ju giventvis använda vilka sirap som ni vill av det ni har hemma :). Jag är lite osäker på hur jag gjorde denna gröt ifall jag gjorde bara med pumpa eller med kokos extrakt också men jag tror faktiskt att jag tillsatte det i gröten, den blev jätte smaskig och god! ^^
 
 
 

Marple cream with Coconut zoats!


1 portion
 
Zoats:
1,25 dl (50g) Havregryn
4 msk Finriven Zucchini
4 msk Pumpapuré
1 msk Sötning
1/3-0,5 tsk Kokos extrakt, efter smak (köpte på Iherb)
1,6-2 dl Soja light eller valfri mjölk
2 Äggvitor
Valfritt: 1-2 tsk Lin-, chia- eller psylliumfrön
 
Marple cream:
75g Kvarg / kesella
75g Keso
1 msk Walden farms Pannkakssirap*
1/3-0,5 tsk Vaniljarom

* Eller den vanlig sirap men testa då med lite åt gången (för säkerhetens skull).
 
  • Blanda ner alla ingredienserna till gröten i en kastrull på medium värme, förutom äggvitorna i ca 4-5 minuter. Tillsätt sedan äggvitorna under konstant omrörning och låt det koka i ytterligare 2-3 minuter
  • Mixa samman alla ingredienserna till krämen efter smak med en stavmixer tills du får en slät kräm. Toppa sedan gröten med krämen tillsammans med kanel och eventuellt kanske lite nötter ^^.
 
 
 
Och jag hoppas nu att alla får ett riktigt bra slut på det gamla året medans ni får en toppen start på det nya, år 2014! ;D

Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0