Kanel & pumpa muggkaka med vanilj & chokladsås!

Hallå där! :)
 
Ahopp det var värst dagen är tydligen här då man fyller 19, jösses tiden går verkligen fort ibland man hinner inte med allt och livet. Det finns så mycket man missar när man är sjuk och är inne i sina tankar och begränsningar. Tragiskt att slösa ett liv på en sådan sjukdom som denna tyvärr... :(
 
Imorse efter man kollat på årets julkalender för första gången så testade jag ett recept på en Kanel och pumpa muggkaka som Sanna har gjort tillsammans med en vanilj och choklad kräm. Inte den bästa jag har smakat men den var god :). I orginal receptet så är det egentligen en questbar men jag äter ju inte en sådan så jag skippade den men den kommer att vara med i orginal receptet nedan som jag har kopierat x) (a).
 
Förresten är det någon annan som har kollat in årets julkalender, eller tycker ni är för gamla? :p
Men då kan jag bara säga er att man aldrig är för gammal för barnprogram/filmer osv, det är sinnet som avgör och inte siffrorna :)
 
Idag så kommer det bli lite ytterligare firande som jag har nämnt tidigare, min faster kommer på besök och kanske eventuellt någon av kusinerna också kanske :p. Du bjuds det på fika och mor min blev sugen på att köpa smörgåstårta så det kommer vi också bjuda på ^^.
 
 
 
 
 

Pumpkin cinnamon roll muggkaka

 

med vanilj- & chokladsås !


1 portion
 
Ingredienser:
1,25 dl (40g) Havregryn
1 msk Kokosmjöl
1 tsk Bakpulver
1 msk Stevia strö/sukrin
1 tsk Kanel
  0,5 dl (50g) Pumpapuré
2 Äggvitor
2,5 msk Osötad mandelmjölk
Valfritt: 1/2 Cinnamon roll Questbar
 
Vanilj- & chokladsås:
75 g lättkvarg/kesella
2 msk Philadelphia extra light, eller valfri fetthalt
1 tsk Vaniljarom
1 tsk Stevia

  • Blanda ihop alla ingredienser utom Questbaren med en stavmixer. Bryt Questbaren i bitar och blanda i smeten. Häll i en smord stor mugg eller skål. Ställ in i micron och kör på full effekt i ca 1-2 minuter. håll koll så det inte svämmar över.
  • Lägg över på en tallrik och toppa med vaniljsås. Chokladsåsen är Walden Farms chokladsås eller dipp men det går lika bra med kakao blandat med lite mandelmjölk.

 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer
felicia

låter gott :)

Svar: Ja, den var god ^^
Johanna V

2013-12-02 @ 12:40:29
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0