Zucchini & blåbärsbröd!

Har inte varit så mycket uppdatering idag men jag tänkte att jag ger er ett recept på zucchinibröd med blåbär som jag bakade för ett tag sedan som Sanna har gjort. Det kan bakas med eller utan proteinpulver.
 
Dem var inte så jätte goda om man bara åt dem som dem var tyckte jagmen dem var smarriga med en vegetarisk röra av marinerad kronärtskocka,
torkad tomat och paprika tillsammans med sallad och tomat :).
Jag tror att pålägget har en betydande roll för mig, för att jag ska tycka det smakar gott (i detta fall) ^^.
Testa och se vad du tycker om dem! ;)
 
Vid lunch så åt jag på sjukhuset så då blir det ingen uppdatering.
Bakade några smarriga kokos kakor vid mellamål som jag ville testa, ni kommer få receptet på dem men jag vill gärna göra några egna versioner först så får ni dem också ^^.
 
 
 
 
 
 Glömde att toppa mitt bröd med solrosfrön ^^.
 
 

Zucchinibröd med blåbär!

 
1 Limpa, ca 12 skivor
 
Ingredienser:
 3 dl Havregryn
2 Skopor (40g) whey complete vanilj
(eller naturellt proteinpulver. Du kan byta mot valfritt mjöl också men blir inte lika lufftig som med proteinpulver)
1 tsk Bakpulver
1/4 tsk Salt
60 g Finriven zucchini (krama ur vätskan)
4 Äggvitor
1 dl Valfri mjölk
25 g Blåbär
Varlfritt: 1 tsk Kanel
1 msk Solrosfrön på toppen

  • Sätt ugnen på 175C.
  • Blanda hälften av havregrynen till ett mjöl i en matberedare. Blanda ihop alla torra ingredienser i en bunke och ha sedan i de blöta ingredienserna. Blanda ihop väl och häll sedan i en smord brödform, ca 1,5 liters stor form.
  • Grädda i ugnen i ca 25-30 minuter. Ta ut och låt svalna.
 
 
 
 
 
 
 Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0