Varm yoghurtgröt med bär!

Morning morning!

Idag så testade jag att göra en av mina favisröror ugnen där jag också tillsatte och tog bort några grejer för att det ska funka någorlunda bra ^^ . Man kan variera hur mycket som helst, självklart så skulle jag vilja göra mer och tillsätta mer i mina recept men det är då min sjukdom gör mig begränsad och inte tillåter mig att äta mer än den mängden kcal osv.. Så du får gärna tillsätta mer saker för att göra den lite mer "rolig" men jag tyckte även att denna enkla version var god.

Till min yoghurtgröt så åt jag med lite olika tillbehör eftersom man inte riktigt visste vad som skulle passa att äta till. För mig blev det jordgubbsfluff, vaniljkräm och lite choklad dipp ^^ (fast inte allt samtidigt) , då blev det ännu godare med gröten! :)
 
 
 
 
Det ser inte så jätte gott ut när man inte har något tillbehör på men den var faktiskt god! ^^ (a)
 
 
 

Varm yoghurtgröt med bär!

 
1 portion
 
Ingredienser:
1 dl Smaksatt eller naturell yoghurt
1 dl Havregryn
0,25-5 dl Keso
0,5-1 tsk sötning,
(beroende på vad du använder för yoghurt)
1 tsk Bakpulver
0,5 dl Blåbär
0,5 dl Hallon (kan bytas ut mot andra bär)
Valfritt: ½ tsk Psylliumfrön
 
 Förslag på valfri smaksättning: Nötter, frön, kanel, vanilj, kardemumma osv...
 

  • Sätt ugnen på 200 C grader. Blanda alla torra ingredienserna först, tillsätt sedan resten och rör om. Om du vill kan du även tina bären lite, det gjorde jag och om det blir för mycket vätska så bör du nog hälla av det innan du blandar ner bären. Häll sedan smeten i en lagom stor ungsform. Grädda den mellan 12-20 minuter beroende på hur du vill ha din gröt, servera med valfria tillbehör!
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0