Vaniljkräm med saftiga bärpannkakor!

Lunchen fick det bli något snabbt för vi hade åkt bort och gjort några grejer på förmiddagen,
bland annat så har vi hämtat min beställning på några mat produkter som jag blev sugen på att testa (bild och info kommer mer senare).
 
Jag testade att göra Sannas saftiga bärpannkakor som var goda, dock så hade jag i mer bär än receptet ^^.
Ett bra recept på smala pannkakor som smakar bra ;).
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Saftiga Bärpannkakor med Vaniljkräm!


 1-2 portioner
Pannkakorna:
1 dl (ca 30g) Havregryn
0,5 msk Kokosmjöl
1 msk Stevia / sötning
1 tsk Bakpulver
1 Ägg
2 Äggvitor
0,5 dl (50g) Minikeso el. vanlig
0,25-0,5 dl Blåbär (beroende på hur mycket du vill ha)
Några jordgubbar i mindre bitar
 
Vaniljkräm:
1 dl Kvarg / kesella
1/2 tsk Vaniljarom
1/2 msk Stevia eller annan sötning
 

Blanda ihop alla ingredienser urom bären till pannkakorna med en stavmixer så du får en slät smet. Lägg i bären. Stek på medelhög värme i en stekpanna med lite fett, ca 1 minut per sida.

Blanda ihop ingredeinserna till vaniljkrämen.
Servera pannkakorna med vaniljkrämen och ringla över lite Walden Farms pannkakssirap eller lite honung.
Typiskt nog så glömde jag att ha på pannkakssirapen som jag äntligen fick idag (igår, på posten, bild kommer senare på min första mat beställning över nättet ;o ) . ^^
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0