Ungsbakad vegan gröt med choklad, äpple & kanel!

Godmorgens!
Hade märkt att vi hade en soya mjölk med choklad smak som var oöppnad men hade gått ut, dock var det faktiskt inte jag som köpte den det var min bror som tyckte att pappa skulle ha den eftersom han är laktos men sånt kommer ju inte han ihåg -_-" :p .
 
Aja jag kommer i alla fall använda den i mycket recept nu framöver tills den tagit slut, eftersom den måste användas och jag tänker inte slänga den när den går att utnyttja! ^^
 
Frukosten blev en super enkel krämig ungsbakad choklad gröt med kanel äpplen serverat med vaniljkräm, MUMS! Enklare kan det inte bli, om du vill så behöver du ju självklart inte göra den i ugnen det funkar utmärkt att göra på spisen också! ;)
 
 
 
 
 
 
Ljuset på bilderna blev lite konstigt så dem ser lite verd ut..
 
 

Ungsbakad vegansk Chokladgröt

 

med kanel-äpplen!


 1 Liten portion
Ingredienser:
 
0,75-1 dl Havregryn
1 dl Soya mjölk med choklad smak
Önskad mängd äppelbitar/klyftor
(jag hade några som jag redan hade skurna så jag passade på att använda dem)
Kanel
Valfritt: 0,5-1 tsk Bakpulver
 
 
  • Sätt på ugnen på 200-225 C grader. Blanda de torra ingredienserna tillsätt sedan det blöta och rör om. Du kan antingen ha i äpplet i smeten eller lägga dem över gröten sen när du har haft i det i en ungsform, du får även välja i fall du vill tillsätta kanel i smeten eller bara strö över (det gjorde jag). Grädda den i ca 15-20 minuter eller om du vill att det ska gå fortare så kokar du den på spisen som vanligt.
 
Servera med någon god vaniljkräm! :)
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 
Ps! Idag är det tisdag så det betyder stöd-lunch på  ätmottagningen sedan så ska jag även passa på att göra några ärrenden i stan så vi får se om jag kommer hinna laga något mellanmål! ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0