Soft cake-pie with coconut shell filled with lovely, moist bluberry vanilla coconut batter!

Hejhej!
 
Varit i skolan idag, så har inte haft tid att blogga något och när jag väl kom hem från skolan så var jag ganska seg och trött så orkade inte hålla på med datorn något eftersom man nyligen hade gjort det i skolan.
 
För någon dag sedan så hade jag ju tänkt att testa en av mina nya idéer men tiden räckte inte till just den morgonen. Så idag så testa jag min nya skapelse, en mjuk och saftig blåbär-kokos-vanilj fyllning som jag fyllde i ett kokospajskal.
En udda kombination men intressant, själv så tyckte jag den blev god så det är jag glad över! :)
 
 
 
 
 

Mjuk & saftig blåbär-kokos-vanilj

 

fyllning i kokosskal!

 
1 Kakpaj
 
Pajskalet:
30g Banan, mosad
1 msk Kokosmjöl
2 msk Kvarg
 
Fyllning:
1 msk Havregryn
ca 0,5 dl Blåbär
2 krm Bakpulver
0,25 dl Äggvita
0,5 msk Kokosmjöl
25g Banan, mosad
1 msk Kokosmjölk
0,5 krm Vaniljpulver
Valfritt: ca. 0,5-1,5 msk Kokosflingor
 
 
  • Sätt ugnen på 200 C grader.
  • Micra först bananen till pajskalet i micron lite gran, rör det sedan samman med kvarg så det blandas. Ha sedan ner kokosmjölet, rör om så att det blandas väl. Smörj eller ha bakpapper i botten i en liten ugnsform med ganska högakanter (jag hade en som var ca 11 cm i diameter), ifall du vill kunna ta upp kakpajen hel på ett fat men om du tänker äta ur formen så spelar det ingen roll. Tryck ut pajdegen i formen men inte för tunt för då kan den gå sönder. Förgrädda pajskalet i ca 10 minuter **.
 
 
** Om du vill och vågar så kan du ju prova att grädda allting med fyllning i direkt istället för att förgrädda pajskalet, men jag vet inte hur det blir för själv har jag inte testat det ännu. Bara ett förslag om ni kanske inte har så mycket tid eller inte orkar göra "många" moment.
.
 
  • Till fyllningen så kan du antingen mixa samman allt eller bara röra om med en sked (förutom blåbären och kokosflingor om du använder det så klart, som du tillsätter sist), det är vilket som, båda alternativen funkar utmäkt. Häll sedan fyllningen i pajskalet och grädda den i ugnen i ca 20-25 minuter (tills fyllningen har stelnat och inte är geggig).
 
Servera med valfria tillbehör, några exempel kokosgrädde/kräm, vaniljkräm, bärfluff osv..
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0