Small Currant Pie For One!

Idag så är det inte roligt väder ute, det bara regnar och regnar dock så är det ju perfekt bakväder men själv så har jag inte tid för det idag! ^^
I morse så hade jag tänkt att följa ett recept på en en äppelpaj men ångrade mig när jag hade kommit en bit på vägen, så då fick jag en smet över som jag utnyttjade (dock inte till fullo, tyvärr) bakade då en super enkel Vinbärs kaka/paj som jag tillagade i morse.
  Nu när Lotta från ät kommit tillbaka från sin semster så kommer jag att börja äta lunch där tisdagar och torsdagar som jag gjorde innan. Eftersom jag inte skulle hinna göra något mellamål idag så värmde jag pajen i micron nu till mellanmålet, blev dock lite konstig på väggkanterna men god ändå!
 
Den blev bra för att vara så lite ingredienser men hade kanske velat expreminterat lite mer med denna grund jag hade i morse. Hade nog velat ha en krämig fyllning i och sedan bär ovan det hade nog blivit muma! ;)
Det får bli nästa steg och utveckla den ännu mer men jag ger er receptet ändå ^^.
 
 
 
 
 
 
 

Liten & enkel Vinbärspaj


 1 portion
Ingredienser:
1 msk Valfritt mjöl (jag hade fullkorns dinkel)
2 msk Havregryn
0,25 dl Äggvita
En gnutta vanlijpulver
Ev. ½ tsk Sötning (beroende på för fyllning du använder)
 
 
Fyllning:
0,5-1 dl Röda Vinbär, eller andra bär du gillar (mer el. mindre).
Mixa och blanda hur du vill!
Strö över lite sötning efter tycke och smak
 
  • Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda samman alla ingredienser till botten och häll i det i en liten ungssäker form, lägg sedan i önskad mängd bär och grädda i mitten av ugnen i ca 10-15 minuter. Ät den neutrall eller med något krämigt tillbehör! :)
 
 
 
 
 
Just det, vi har blivit bjudna över på middag och min käre bror men jag vet inte om jag kommer laga något själv eller inte, men jag kommer nog inte hinna att lägga upp receptet idag ifall jag lagar något eftersom vi åker dit ut.
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0