My New Pumpkin-Chocolate Bar With Varm Fruit Filling!

Hejsan alla glada! :)
 
Idag så provade jag en av mina nya idéer som jag har tänkt på för ett tag sedan. Jag provade att göra en chocklad bar med pumpa och frukt fyllning. Själv så tycker jag att det blev bra för att vara första gången jag gjort den. Den blev lite kompakt i själva degen när jag gjorde med 2 msk pumpapuré och 1 msk kvarg men jag tycker den var god att ta ändå (den kanske blir bättre ifall man gör på förslagen nedan), kommer att testa lite fler versioner av denna framöver och se vad som blir bäst.
Jag tycker ändå att den borde provas för det blir en annorlunda kombination av breakfastbar! ^^
 
Om man inte använder pumpa eller inte är så förtjust i det så tror jag att det borde gå att byta ut det mot äppelmos (skrivit där nere i receptet) men själv så har jag inte hunnit att testa det. Jag hoppas att det blir bra *håller tummarna*!
 
 
 
 
 

Pumpkin-Chocolate Bar!

 
  1 Bar
Ingredienser:

2 msk Havregryn
2 msk Valfritt mjöl (jag hade fullkorns dinkel)
1 msk Kvarg/kesella
2 msk Pumpapuré *
ca. 2 tsk Sötning
2 tsk Kakao
2 krm Bakpulver
 
* Om du inte vill använda mycket pumpa så kan du byta ut 1 msk mot 1 msk kvarg eller så kan du använda 1 msk osötad/vanlig äppelmos och 2 msk kvarg. Om du använder äppelmos så kanske du inte behöver lika mycket sötning.
 
Fyllning:
Jag hade ca. 2-3 msk med färsk mango i små bitar, frysta jordgubbar & hallon.
Du kan byta ut frukten om du vill men detta tyckte jag var riktigt smarrigt tillsammans. Man kan mixa frukten/bären eller mosa med gaffel, det är en smaksak :).
 
 
 
  • Ställ in ugnen på 180 C grader.
  • Blanda först samman alla torra ingredienserna, tillsätt sedan de blöta och blanda samman smeten. Lägg i ungefär hälften av smeten i en liten smord ugnsform (helst en rektangulär), tryck ut smeten längs väggarna så att det blir lättare att täcka fyllningen och att baren blir hel. Sedan lägger du i fyllningen och täcker den med resten av smetet som är kvar.
Grädda den i ungefär 10 minuter, låt den svalna lite och vällt sedan upp den på en tallrik och servera med valfria tillbehör och njut! :)
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0