Lowcarb Banana Pancakes!

Till lunchen så fick det bli några bananplättar, som jag har sett ett recept på dock så byta jag ut hela ägg mot endast äggvita och blev riktiga lowcarb pancakes när man gjorde med äggvita istället och den exakta mängden jag gjorde med banan och morot. Dem var goda och jätte enkla att göra, men jag tror nog att det bli mer annorlunda ifall man tar två hela ägg istället med smaken och det :p.
 
Passade på att använda halva bananen från i morse och halva moroten från igår som jag hade till grytan eftersom man åker bort tidigt i morgonbitti och är borta över helgen. Blir även bjuden på mat i kväll av bästa mormor och morfar med familjen så då hade man inte kunnat använda dem då så det fick bli till lunchen ^^.
 
 
 
 
 

Lowcarb Banana Pancakes


 1 portion
Ingredienser:
1 dl Flytande äggvita/ 3 äggvitor
(kan även använda 2 hela ägg om du inte vill kasta gulorna)
½ Banan
1 tsk Kokosmjöl
ca. 0,5 tsk Kanel (mer eller mindre)
Lite Kardemumma, vet ej exakta måttet
1 Liten morot eller ½ stor morot
 
  • Mosa bananen, riv moroten fint och blanda samman alla ingredienserna. Stek dem i kokosolja eller annat fett du använder, servera eventuellt med egen vaniljsås/ vaniljyoghurt osv (jag gjorde min sås med vaniljarom, lättyoghurt och stevia denna gång) och toppa med riven morot! :)
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0