Liten men god Choco-Banana Mugcake! :)

Godmorgon!
 
Idag så har man sovmorgon och börjar lite senare, dock så blev inte frukosten riktigt som jag planerat. Hade tänkt att pröva en ny idée som jag kommit på men efter ha vakanat ett antal gånger under natten/morgonen så somnade jag om ganska hårt den sista gången så blev lite längre liggandes i sängen än tänkt.
 
Eftersom jag inte riktigt vet hur lång tid det krävs för att baka frukostpaj-kakan som jag tänkt så fick jag avbryta och gör något som gick snabbare att ordna (har mina tidsmarginaler när jag helst ska ätit eller ska äta eftersom jag äter 6 mål om dagen så vill jag inte att dem ska bli för nära varanadra). Då fick det bli en saftig Choco-Banana mugcake med kräm, hade en halv banan som inte skulle gått åt nu på morgonen så jag tänkte att jag passade på att ta den andra halvan och gör en mugcake av den. Även så tycker jag det aldrig att äta något med choklad till frukost (dock inte för söta grejer) :P.
 
Egentilgen så är det väl mer som ett mellanmål så du kan ju antigen äta den till mellis eller tillsammans med något annat på morgonen ^^.
 
 
 
Här får ni två dåliga bilder på muggkakan som jag stresstog imorse >.<
 
 
 
 
 

Choco-Banana Mugcake!

 
1 portion
Ingredienser:

2 msk Valfritt mjöl
1 krm Vaniljpulver
1 krm Bakpulver
0,5 dl Äggvita / ett ägg
ca. 0,75-1 msk Kakao
0,5-1 Banan, mosad
2 msk Kokosmjölk eller annan mjölk
 
  • Blanda samman alla torra ingredienserna och sedan lägger du i det blöta, rör om. Jag smorde en mugg för säkerhetens skull för att vara säker på att den lossnade helt, så du får välja om du gör det eller inte ^^. Häll sedan smeten i muggen och micra den mellan 2-3 minuter (tills den stelnat).
Servera sedan med valfria tillbehör! :)
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0