Incredibly moist and juicy peach and raspberry oatmeal!

Hejhej!
 
Gjorde en otroligt enkel och super mumsig frukt gröt med persika, hallon och en touch av vanilj
smak till frukost. Jätte saftig gröt med få ingredienser, love it!
Till det serverade jag lite vaniljkräm bara för lite extra för egentilgen så behövs det inte något tillbehör tycker jag men, why not ^^.
 
 
 

 
 

Saftig persika & hallon gröt!

 
1 portion
 
Ingredienser:
 
 1 dl Havregryn
0,25 dl Hallonsylt (jag använde Icas som är sötad med stevia) *
2 krm Bakpulver
0,75 dl Valfri mjölk (jag använde osötad mandelmjölk)
En liten persika, hackad (ca 62g utan kärnan)
Valfritt: 1 krm Vaniljpulver
 
*Om du inte vill använda hallonsylt så kan du mosa vanliga hallon så det blir som sylt ev med lite sötning.
 

  • Sätt ugnen på 180 C grader. Blanda alla torra ingredienserna först tillsätt sedan det blöta och persika bitarna. Häll smeten i en ungssäker liten form och grädda den mellan 15-20 minuter, sätt gärna på ugnens gilleffekt dem sista fem minuterna för krispigare yta. Servera med valfria tillbehör! :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0