Healthy Vanilla "Risifrutti" with Strawberry sauce!

Här kommer ett sent inlägg kring dagens mellamål!
 
Som mellis idag så gjorde jag en super enkel men god och nyttig "Risifrutti".
Eftersom jag är en "kesomann" (äter keso nästan dagligen, en eller flera gånger) så tycker jag denna var super smarrig. Fy vad jag älskar keso, ibland skulle jag nästan bara kunna leva på det, och som ni säkert märker så innehåller många recept keso också eller att jag har det som tillbehör till det mesta! (a) ^^
 
Ett bra tips på mellanmål eller frukost (i dubbel sats) om du inte kommer på något att laga eller har lite med tid! :)
 
 
 
 
 
 
 

Nyttig vanilj "risifrutti" !


 1 Liten portion
Ingredienser:
0,5 dl Keso
0,5 dl Kvarg / kesella
½-1 krm Vaniljpulver (jag hade 1 krm) *
0,5-1 tsk Stevia eller annan sötning (efter smak)
 
 
* Du kan ta vaniljsocker ifall du inte har eller använder vaniljpulver fast i större mängd. Då behöver du förmodligen inte någon sötning om du inte vill att den ska vara riktigt söt,den blir heller inte lika nyttig ifall du tar vaniljsocker.
 
 
Sås:
0,5 dl Frysta jordgubbar eller andra bär du gillar
(mer eller mindre beroende på hur mycket sås du vill ha)
Sötning efter smak
Ev. lite vatten eller mjölk om du hellre vill det
 
 

  • Blanda samman alla ingredienserna till "risifruttin" och smaka av så att du får den som du vill ha den. Mixa jordgubbar eller andra bär så att det blir som sås och söta efter behag, tillsätt även vätska om det behövs. Sedan är det bara att hälla över såsen på "risifruttin" och toppa med madelflan eller hackad mandel sen kan du huga in och njuta! :)
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0