Första Blomkåls Pizzan!

Till middag så provade jag att göra en blomkåls pizza som man har sätt lite recept på olika bloggar, så jag tänkte passa på att prova att göra en nu när man har blomkål hemma. Fast det kanske inte var så smart att försöka göra en egen när man aldrig har smakat eller gjort en förrut xD.
 
Resultatet på degen var inte riktigt som jag gillar att en pizza ska vara, helst krispig men nu när jag tänker efter så använde man ju inte direkt såna ingredienser för att få det så. 
Jag vet ju inte själv hur blomkåls recept brukar bli så dem kanske ska vara mjuka inte vet jag? :/ ^^
 
Den var absolut ätbar men man hade ju inte så "roligt" pålägg direkt för jag var lite stressad så jag tog bara lite hafsigt det jag fick tag i så nästa gång ska jag börja lite tidigare med detta. Då så ska jag testa ett recept och inte försöka göra en själv :p.
 
Just det testade en av mina produkter jag beställde nu också till middagen, Walden farms Honungs majonäs.
Jag vet inte riktigt om den smakar som majonäs direkt för det är någon smak som dominerar väldigt mycket av, fast den var ju en smaksatt majonäs som sagt. Den var väl okej att äta men jag tror jag inte ska köpa den igen men den funkar att äta i små mängder tillsammans med annan mat än så länge.
Jag tror också att dem flesta av walden farms produkterna är såna som man kommer vänja sig vid smaken och kanske gilla dem mer efter varje gång man ätit dem, det har jag iaf sätt att en annan tjej tyckte...
 
 
 
 
 

Första blomkåls pizzan!


 1 Pizzabotten
 
Ingredienser:
 
ca. 1,5 msk Kvarg / kesella
0,5-1 msk Fiber husk
2 Äggvitor
ca. 171 g Rå bomkål
Valfria kryddor
 
 
  • Sätt på ugnen på 220 C grader. Mixa blomkålen till en puré, ta/torka bort så mycket vätska som går från blomkålspurén med tillexempel hushållspapper, handuk, kaffefilter och tryck ut så mycket vätska det går.
  • Tillsätt allt förutom fiber husk i puren och blanda, efter du har kryddat så tar du i fiberhusken. Bre ut smeten på en plåt med bakpapper på till en cirkel eller vad du nu önskar för form i lagom tjocklek (inte för tunn eller tjock), grädda den i ugnen i ca 15-20 minuter. Ta sedan ut pizzan och toppa med valfri fyllning och grädda den i ytterligare 5-10 minuter, tills osten har smält eller något liknande ^^.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0