Enkel chilikorv gryta!

Var lite sugen på "korv" vid middagstiden så då slängde jag ihop en liten vegetarisk korvgryta till mig själv,
som gjordes av lite olika rester från lite konservburkar som man inte har använt allt av som fanns i kylen.
Enkelt men gott blev det med goda grönsaker och sallad! ;)
 
 
 
 
 
 
 

Enkel Chilikorv gryta!

 
Ingredienser:
 Valfri vegetarisk korv, jag använde sojakorv
Créme fraiche
Färska groddar, konserverade funkar också
Minimajs
Lök
Tomatpuré
Het chilisås
Salt & peppar
 
 
Hacka och skiva lök, majs och korven. Stek löken och korven tills de har fått fin färg, tillsätt sedan resten av ingredienserna efter hur mycket du vill ha, krydda och smaka av. Låt det sedan stå och puttra samman en stund eventullt tills groddarn är mjuknat om du använt färska. Servera med valfria tillbehör!
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0