Creamy vegetables with stir fried cauliflower rice!

När det var middags dags så hade jag glömt bort tiden lite så det var inte långt kvar tills jag skulle äta. Då passade jag på för första gången prova stekt blomkålsris med krämiga grönsaker, väldigt enkelt och gott. En hälsosam lösning på fast-food! :)
 
 
I mitt blomkålsris finner du, svamp, zucchini, rödlök, paprika, kryddor, lite créme fraiche, ajvar relish och vitlök.
 
För dem som inte vet hur man gör blomkålsris så kan du antingen hacka/riva eller mixa det lite slarvigt (inte för mycket så att det blir som en massa) så att det blir som ris. Man kan antingen steka dem i ca 5 minuter till dem mjuknat eller koka dem i lite buljong tillsammans med andra ingredienser :).
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0