Creamy And Pink Vegetable Pasta In A Salads Bowl

Hellu hellu, 
till lunchen idag gjorde jag ett mat recept som jag sätt, men jag valde att inte lägga upp det eftersom den blev så ful och inte höll ihop. Själv så tyckte jag inte om den alls så det var synd :/...
 
Mellamålet hann jag tyvärr inte tillaga något för vi kom precis hem från mat affären när jag har mitt mellamål, så det fick bli en av alpros soyas vanilj dessert :).
 
Middagen så lagade jag en Grönsakspasta med en kryddig ost-chili-räk sås som jag hade i en sallads skål. Den blev riktigt god! :)
Denna rätt är det mycket man kan variera på just denna gång använde jag palsternacka, rödbeta och morot som "pasta"  och smaken av mjukost så testade jag en med räkor och chili smak på som jag aldrig smaka,t men det kan man ändra och flänga hur man vill beroende på vad man gillar. Smaken på såsen går också att välja och ha andra kryddor och mjukost smak, man kan tillsätta i princip vad som helst bara man får ihop en bra kombination av allt! :)
 
 
 
 
 

Rosa & Krämig Grönsakspasta I Salladskål


 2 portioner
Ingredienser:

1 Morot
1 Rödbeta
En stor tomat
1 Palsternacka
Lök efter val
(jag hade en halva av röd & gul lök, som behövdes användas)
1 tsk Valfritt mjöl
(jag använde fullkorns dinkel)
0,5 dl Mjukost med chili & räkor smak (eller annan sort)
1 tsk Dragon
1 tsk Franska örter
1 dl Mjölk
ca. ½ tsk Salt
Peppar
Några Champinjoner
 
Eftersom våran sallad behövdes användas så fick jag använda den som en skål till min grönsakspasta, annars så hade jag tänkt att använde vitkåls blad som man ångkokar lite. Sallads bladet funkade utmärkt ändå, det passar ju till allt eftersom det är så neutrall smak på isbergssallad.
 
 

  • Skiva grönsakerna i lagom små tjocka stavar, skiva även svampen och löken och grov hacka tomaten.
  • Koka grönsaksstavarna lite lätt eller så kan du steka dem tillsammans med svampen och löken. Stek grönsakerna tills dem fått färg tillsätt sedan tomaten och låt det stå tills tomaterna mojsnat och blivit mjuka. Tillsätt kryddor, mjöl och red sedan av med mjölk. Låt det står och puttra samman en stund så den blir lite mer "kompakt", som sist så tillsätter du mjukosten och låter det puttra tills osten har smält och blandats samman, tillsätt ev mer krydda om du vill det.
Servera pastan som den är, i en salladsskål/ vitkål-skål eller med andra tillbehör du gillar! ^^
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0