Choklad gröt med banankräm gömma!

Hejhej!
 
Idag så var det första skoldagen så har inte haft tid att uppdatera mig något idag förns nu. Jag kommer ge er dagens frukost i detta inlägg och dagens mellis i nästa ^^.
 

S
tartade dagen med en enkel och god ungsbakad choklad gröt med banankräm gömma.
Den går även att tillaga på spisen för dem som inte orkar göra det i ugnen eller har tid ^^.
 
 
 
 
 
 
 
 

Enkel bakad choklad gröt

 

med banankräm gömma!

 
1 portion
 
Gröten:
Nästan 1 dl (30g) Havregryn
1 dl Valfri mjölk
1 tsk - 1 msk Kakao
(beroende på hur mycket kakao smak du vill ha. Jag tyckte att en 1 msk bra för den ungsbakade versionen eftersom fyllningen ger ifrån sig mycket sötma)
0,5 msk Stevia/sötning (mer eller mindre)
 
 
Banankrämen:
25g Keso
15g Banan
0,5 tsk Vaniljarom
ca. 1 tsk Stevia/sötning,
mer eller mindre beroende på hur söt bananen är.
 
 
  • Sätt ugnen på ca 200 C grader. Blanda allt till gröten efter tycke och smak.
  • Mosa med gaffel eller mixa alla ingredienserna för fyllningen till önskad konsistens. Häll hälften av havregrynsmeten i en ungsform, lägg sedan i banankrämen i en rund boll (ungefär). Täck sedan med resten av grötsmeten och grädda den i ugnen mellan 15-20 minuter.
 
  • Om du inte gör i ugnen så kokar du havregrynsgröten som vanligt och bara toppar den med banankrämen eller lägger den som ett lager mellan havregrynsgröten ^^.
 
Servera med valfria tillbehör! :)
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0