Banana-Pancake Pie!

God morgon alla glada! :)
 
Testade en av mina mat idéer som jag nu gjorde till frukost blev riktigt mumsigt, innehåller många grejer som jag personligen gillar! ^^
 
Jag har tänkt på detta ett tag och beslöt mig för att testa fast i smalare version som med alla andra recept jag gör eller skapar ,eftersom jag inte klarar att äta av en viss mängd kalorier osv.. (ibland) Så jag har blivit lite nummer fixerad tyvärr annars så skulle man kunna skit goda recept men då skulle jag själv inte kunna klara av att äta dem tyvärr. Åtminstone i det läge jag är i nu...
 

S
jälv så har jag inte sätt något liknande recept så jag tyckte det skulle vara en kul grej och intressant kombination som funkade utmärkt tillsammans. Man kan säga att det nästan är som en pannkakssmet som jag har fyllt i en pajbotten som jag smaksatt. Jag undrar även om det skulle vara gott att ha carbo eller kakaopulver i botten också, eller i smeten kanske det ska jag nog testa nästa gång ^^ .
 
 
 
 
 
 
The first bite, dock så kanske det inte ser direkt gott ut men låt det inte lura dig! ;)

 

Banana-Pancake Pie!


 1 liten portion, dubbla ifall du vill ha mer
 
Botten:
2 msk Havregryn
1 msk Valfritt mjöl (jag använde dinkel fullkorn)
1 msk Kvarg / kesella
1 msk Osötad äppelmos eller vanlig
ca 1,5 krm Kanel (mer om du vill)
Mellan 1-2 tsk Vatten eller valfri mjölk
1 krm Bakpulver
 
 
Fyllningen:
0,25 dl Flytande äggvita / 1 äggvita
(funkar säker med ett helt ägg också om du hellre vill det)
0,25 dl Keso, mer om du vill
ca. 1/4 - 1/3 Banan, (40g)
1 krm Bakpulver
Hallon efter tycke, jag använde nästan ½ dl
 

  • Sätt på ugnen på 225 C grader, blanda alla torra ingredienserna först till botten och tillsätt sedan det blöta och blanda. Tryck ut smeten i en liten form (en större ifall du gör dubbel sats).
  • Fyllningen gör du genom att först mosa bananen eventuellt keson också eller om du vill ha dem hela (jag mosade min lite slarvigt så att det var både och). Blanda sedan samman alla ingredienserna förutom hallonen, vänd ner dem i smeten innan du häller det i ungsformen eller så kan du lägga ner dem efter du ha hällt i smeten i formen det är vilket som.
  • Grädda den i mitten av ugnen i ca 15-20 minuter tills ägget stelat och fått lite färg. Servera med valfria tillbehör, själv så åt jag den som den var. Jag hoppas att du gillar den! ^^
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0