Banan And Almond Crust With Rhubarb And Chocobanana Filling!

Hejheej allesammans!
Skapade en ny frukost paj i morse, den blev faktiskt riktigt god plus att det var första gången jag gjorde den. Jag kom även på några andra grejer som hallon och keso som jag tror också skulle vara riktigt gott att ha i som jag tänker testa nästa gång med (kommer att skriva förslagen där nere ifall du också vill testa redan nu) ;).
 
Det blev en liten portion eftersom jag inte kan äta hur mycket som helst ibland, så detta recept nedan är mer anpassat som mellanmål men du kan ju dubbla satsen om du tänker äta pajen till frukost. Du måste inte dubbla satsen om du vill för det är ju bara att du fyller på med mackor eller andra godheter så du bara blir mätt och glad! :)
 
 
 
 
 
 (ute bild)
 
 
 

Banana & Almond Crust With

 

Rhubarb & Chocobanana Filling!


 1 Liten paj
Pajskalet:
0,75 dl Havremjöl
0,5 msk Mandelmjöl
25 g (ca. 1/4) Banan
0,5 msk Mandelmjölk eller vanlig mjölk
Lite mandelarom, efter smak
(använde inget mått)
 
Fyllning:
Ca. 1 dl Färsk rabarber
(eller mer om du vill, själv hade jag nog tagit lite mer)
Ca. 0,5 msk Stevia / sötning
25 g (ca. 1/4) Banan
0,5 - 1 tsk Kakao
 
Valfritt: Kanske ungefär 2-3 msk keso
ca. ½ dl Hallon
 
(Har inte testat med dessa själv ännu men så småningom ska jag själv göra det ^^, det var dessa som jag pratade om i texten där upp som jag tror skulle bli gott att tillsätta)
 
 
  •  Sätt på ugnen på 180 C grader.
  • Mixa havregryn till mjöl, mosa bananen med en gaffel, blanda sedan alla ingredienserna till pajskalet och tryck ut degen i en lagom tjocklek i en ungsform (inte för stor eller för liten, jag använde en som ungefär 12 cm i diameter stor) eller så får du ta det du har hemma och göra det bästa av det som går.
  • Skala och hacka rabarbern i bitar, fördela den jämnt över pajskalet, strö på sötning. Mosa banan och blanda med kakao eftersmak, om du vill använde det valfria så mosar du keson med en gaffel och tillsätter det i blandningen. Du kan hälla hallonen över rabarbern eller så kan du blanda ner det i banan röran. Fördela smeten så att rabarbern blir täckt.
  • Grädda i ugnen i ungefär 15-20 minuter. Toppa med några skivor banan och några färska hallon (valfritt).
 
 
 
 
 
 
 
 

Hoppas du gillar den,
Kram Johanna! :D
 
 
 
 
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0