Baked Coconut porridge with Blueberries and Black currants!

Godmorgon!
 
Igår så hade man möte med skolan på eftermiddagen om mitt personliga schema. Eftersom jag  bara gör 50% av mina studier så kommer jag inte gå hela dagar precis, har lite strö lektioner här och var med olika klasser, det är det värsta tycker jag med mitt schema att jag är med olika klasser som man inte direkt känner. Sitter själv och glor och inte ha någon att sammarbeta med när man väl måste det i någon uppgift :(. Kommer gå måndagar till torsdagar, ibland så börjar jag inte direkt på morgonen och börjar inte förns eftermiddagen. Det kommer kännas lite annorlunda eftersom man är van vid att alltid börja tidigt men tillslut så kommer jag vänja mig ^^.
 
Aja slut pratat om mig!
Till frukost så gjorde jag en saftig och god ungsbakad kokosgröt med svarta vinbär och blåbär, mumsigt! ;) Denna gröt ska bara bakas mellan 10-15 minuter beroende på hur du vill ha den så den ska inte bakas lika länge som dem vanliga ungsbakade jag har gjort förut.
Try it out and taste it! ;)
 
 
 
 
 

Bakad Kokosgröt med

 

svarta vinbär & blåbär!

 
1 portion
 
Ingredienser:
0,5 dl Havregryn
1 tsk Bakpulver
1 msk Kokosmjöl
1 Äggvita
½ dl Yoghurt, kvarg eller något liknande
1,5-2 dl Blåbär & svarta vinbär eller röda,
en annan kombination som är god är mango och hallon :).
½ dl Kokosmjölk eller grädde funkar med båda
 
 
  • Sätt ugnen på 225 C grader. Blanda alla torra ingredienserna för sig i en skål och de blöta (förutom bären) vispar du ihop i en annan skål. Blanda sedan samman allt och rör sedan ner bären i smeten, häll det i en ungsform. Grädda den mellan 10-15 minuter i ugnen tills du är nöjd med konsistensen/utseendet.
Servera med valfria tillbehör! :)
 
 
 
 
 
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0