2 Kinds of Soft-Cookie-Bread!

Hello every body! :)
Kom på ett jätte smaskigt, gott och enkelt recept med olika versioner av ett soft-cookie-bread recept (eller vad man nu ska kalla dem) som jag testade till frukost (blir alltid så ivrig och nyfiken på att testa nya idéer som jag kommit på när det känns bra ^^).
Dem blev riktigt bra faktiskt, det var någon sort jag gillade mer än dem andra men kommer inte ihåg vilken eftersom dem är så lika vandra, men alla tycker jag var goda så det spelar ingen roll igentligen :p.
 
Receptet passar för frukost och mellanmål eller när det behagar! ;)
"Kakorna" är goda att äta som dem är men ännu mumsigare med någon god bär-, vaniljkräm/sås eller chocklad även jordgubbskeson som finns att köpa i mataffären.
Jag åt mina soft-cookies med min egna fräscha skogsbärkräm med hallon och blåbär, blandat med lätt yoghurt, lite kvarg, keso och lite sötning efter smak. Brukar bara gå lite på känn så jag har tyvärr inga exakta mått men någon gång kommer jag att göra den och skriva upp exakta måtten, jag brukar även låta den stå över natten för att det ska bli mer "fast" än när man nyligen rörde ihop den. Enligt mig så tycker jag den blir mycket godare också smak mässigt när det fått stått ett tag och suga åt sig lite av allt ^^.
 
 
 
 
 
 
 

Soft-Cookie-Bread x2


 1 portion
Receptet med pumpa & banan + choklad:

0,75 dl (20 g) Havregryn
ca ½ (45 g) Banan, mosad
2 msk Pumpapuré
0,5 tsk Bakpulver
Valfritt men rekomenderas: 0,5-2 tsk Kakao
(beroende på om du gör till hela eller halva satsen med kakao)
 
 
Receptet med bara pumpa + choklad:

0,75 dl (20 g) Havregryn
1 msk Kvarg / kesella
2,5 - 3 msk Pumpapuré
(kommer inte ihåg exakt hur mkt jag tog men den ska inte vara för torr men inte för kletig)
0,5 tsk Bakpulver
0,5-1 tsk Sötning (mer om du vill ha sötare)

Valfritt men rekomenderas: 0,5-2 tsk Kakao
(beroende på om du gör till hela eller halva satsen med kakao)
 
 

  • Sätt på ugnen på 185 C grader.
  • Blanda alla ingredienserna till den smet du vill göra, om du vill göra halva smeten med choklad så sparar du hälften av smeten innan du klickar ut den på ugnsplåten och tillsätter kakaon efter önskad smak och bre ut dem på en ugnsplåt med bakplåtspapper, i ca 2-3 runda "biffar".
  • Grädda dem i mitten av ugnen i ca 10-15 minuter, beroende på hur du vill ha dem (jag gräddade mina i ungefär ca 12 minuter kanske).
Servera med någon god sås eller kräm (som jag skrev i början av inlägget) eller varm mosad bär/frukt i mellan "kakaorna".
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas du gillar dem lika mycket som jag,
kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0