Lunch ute & middag hemma!

Hejhej!
Idag så var jag och min mor och shoppade lite matgrejer till mig av pengarna jag fick som presentkort från några av mina föräldrars vänner när jag fyllde förra året (: ,så jag köpte lite grejer som jag ville ha och piffa upp uppläggningen av maten, plus lite redskap.
 

(Mobil Bild)

Dagens lunch blev på någon restaurang i centrum som jag dock inte kommer ihåg vad den hette, jag tänkte inte så mkt på det heller menmen ^^ . Då valde jag några fiskbiffar av någon vitfisk som var blandat med rökt lax som serverades med potatis stomp, sås och gröna ärter. Dom var saftiga och goda så det var tur det för det är aldrig kul att få torr mat^^.

 

Vid Middagen så provade jag några Kesoplättar som jag hittade på en blogg med min syrliga Hallonsås. Dom smakade egentligen inte så mycket, blev lite besviken faktiskt men det var ju princip ett grund recept tycker jag så får man tillsätta egen smak/krydda men jag ville testa och se hur dom smakade som dom var så nästa gång jag tänker göra Kesoplättar så tänker jag göra min egna version, så det ska bli kul och intressant och se om man lyckas få ihop något bra (: . Receptet kommer nedan!
 


Kesoplättar  1port

1 Ägg
1 dl Keso
1/2 msk Fiber husk

Hallonsås
Kvarg, värmda hallon och lite honung.
 
  • Blanda samman alla ingredienser till smeten och låt det stå och dra en stund.Klicka upp små plättar eller två stora i pannan och stek dom i medelvärme. Ha inte för bråttom med att vända dom för man måste steka dessa längre än vanliga plättar. Du märker på ytan när ägget börjar stelna då bör du kunna vända dom. Servera dom sedan med hallonsåsen för då tyckte jag det blev mycket godare att äta dom, det blev pricken över i:t för dessa plättar! (:
 
  • Hallonsåsen får du göra i önskad mängd. Först så ska du värma hallonen och om du inte vill ha så rinnig sås så bör du hälla av vätskan som blir när man värmer frusan bär. Blanda sedan i kvargen och lite honung men om du vill ha en sötare sås så bör du ha i lite mer honung.
 
 
Hoppas detta faller dig mer i smaken än vad det gjorde för mig!
 
Kram Johanna! (:
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0