Ungsbakad Bananpannkaka med fyllning!

Hej söndag!

Eftersom vi hade lite övermogna bananer så tänkte jag passa på att prova ett recept på Bananpannkaka som jag har hittat. Det blev det till lunch för mig idag för ingen av oss gillar att äta övermogna bananer som dom är >.<, så då passade jag på att använda en av dom för jag gillar inte att slänga mat som man kan använda och göra något åt(a). Dom är väldigt enkla med få ingredienser beroende på vad du väljer att göra för fyllning till och är väldigt smarriga. Rekomenderar dessa om du älskar pannkakor och banan eller om du endast vill lyxa till frukosten utan ansträngning ;).
Jag gjorde en med olika fyllningar i två mindre formar en med kanel och keso som var godast och mer matig. Den andra hade jag också kanel i med äppel bitar också den var också okej men keso var bäst eftersom jag älskar keso ;D.
Dessa pannkakor passar också att äta till frukost eller brunch för kanske 2 till 3 personer beroende på hur mycket man häller i varje form eller om man gör i en ända stor, men om man tänker äta den till middag/lunch så är det mer bara för en portion.
 
Bananpannkaka med äpple & kanel fyllning.
 
Bananpannkaka smaksatt med keso serverat med vanilj kvarg, MUMMS!
(Mobil bilder)
 

UGNSBAKAD BANANPANNKAKA

1 banan
1 ägg
1 nypa salt
1 krm bakpulver

Valfritt: 0,5 dl keso (kan bytas ut mot mjölk också)
Valfri smaksättning: kokosflingor, kardemumma, kanel, jordnötssmör, nötssmör, kakao etc.

 

Blanda samman alla ingredienser i en mixer. Smaksätt dina pannkakor om du vill med något av exemplena ovan eller vad du själv gillar. Du kan också tillsätta keso om du nu gillar det annars så kan du byta ut det mot mjölk. Grädda i en ugnsfast form på 225 grader 15-20 minuter. Servera med valfria tillbehör. Jag åt dom tillsammans med vanilj kvarg/kesella och det blev jätte gott! ;D

Ha en trevlig söndag!

Kram, Johanna!

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0