Nyttigare Chokladbollar

Hejhej!
Vem älskar inte hederliga hemma gjorda chokladbollar, ingen vad jag vet :P. Det var alltid något man bakade ihop när man var mindre, både söt och super enkelt att göra bättre kan det inte bli tänkte man. Tyvärr så är det ju inte direkt nyttigt men jag hittade ett nyttigare recept på chokladbollar som jag blev intresserad av att prova så det blev det som mellanmål idag. Inte lika söta som orginalet och så var det mkt kaffe smak för mig eftersom jag inte gillar kaffe men ska själv prova på några fruktbollar som jag har tänkt skulle vara gott så småning om och se om det blir något bra resultat. Man bör testa dessa om man gillar choklad och kaffe smak :) .
 
 
 
 
 
 

Chokladbollar
1,5 dl havregryn
2-3 msk kakao
3 msk sötning (stevia, honung, agave, socker)
2 msk svart kaffe
Vaniljpulver/ vaniljsocker (om man vill)
50 g kvarg
Kokosflingor

 

Blanda alla ingredienser i en bunke och rör om. Forma till bollar och rulla i kokosflingor. Ställ in i kylen ett tag innan servering!

 

Kram Johanna! (:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0