Nyttig Pizza!

 
Hej!
Till middag visste jag inte riktigt vad jag skulle välja av allt som måste användas/lagas innan det blir för dåligt. Tillslut så fick det bli en nyttigare version av pizza som jag hittat på internet som jag velat prova ett tag nu.
Den smakade bra faktiskt men det är ju ändå inte riktigt som vanlig pizza men god var den. När jag kom och tänka på den så känns det lite mer omelett aktigt än åt pizza hållet, aja det funkadar bra i vilket fall man behöver i alla fall inte få dåligt samvete efter ha ätit denna pizza jämfört men en vanlig köpt flottig pizza! (a)
Den blev dock inte lika snygg som den bilden jag såg, haha! hoppas ni blir intresserade ändå :) .
 
Den råka bli lite tunn på kanterna som du säkert ser och blev lite brun menmen ^^, shit happens!
 
Nyttig Pizza
Recept, 1 port:
 
Deg :    1 Ägg
                 1 Äggvita
                          2 tsk Havregryn
                              ½ dl Kesella/kvarg
                          1 tsk Fiberhusk
 
Tomatsås:        2 Tomater
                            1 Klyfta Vitlök
                          Salt & peppar
                                                         Färsk spenat el. basilika (om du vill)
 
Topping jag använde:    Lök
                                            Zucchini
                                                  Champinjoner
                                       Tomat
                                                   Lite Mozzarella
                                                Pizza krydda
 
  1. Vispa ägget och äggvitan till skum i några minuter.
  2. Tillsätt havregrynet och kesellan/kvargen försiktigt och sist fiberhusk. Blanda ihop allt snabbt men försiktigt.
  3. Bre ut smeten tunt på bakplåtspapper på en plåt och ställ den i ugnen i 175 grader i 10-12 minuter. När det är klart så tar du ut pizzan ur ugnen och höjer temperaturen till 225 grader.
  4. Värm tomaten och det övriga ingredienserna i en katrull och krydda efter smak, om du gör egen tomtsås eller använder en köpt.
  5. Hacka i ordning din valfria topping till pizzan, sedan brer du ut tomatsåsen över pizza degen och lägger på toppingen.
  6. Sätt in pizzan i ugnen och grädda den tills osten har smält eller tills den har fått färg. Sen kan du äta din pizza med gott samvete! (:
 
 

Kram Johanna!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0