Improviserade ihop ett par Rödbetsbiffar!

 
(Mobil Bild)
  

Idag så blev det rester av mina rödbetbiffar som jag bara slängde ihop lite improviserande för några dagar sedan. Dom blev faktiskt bra tycker jag, men ett tips ifall du tänker göra dom så bör du smaka av för eftersom jag inte hade några mått och körde lite på kän så kanske inte måttet stämmer in så bra men jag hoppas det faller dig in i smaken (: .Just det jag åt mina med tzatsiki, keso och kvarg det tyckte jag passade bra ihop med biffarna  dom gångerna jag åt dom och med grönsallad till, eftersom jag har svårt att äta potatis/pasta/gryn som du kanske kommer märka om du blir intresserad av att följa mig ^^.
 
 
          Rödbetsbiffar:
 
  • 2 stora rödbetor
  • ca 1- 1 1/2 tsk Örtsalt
  • Timjan eftersmak kanske 1 msk el. 1 1/2 tsk
  • lite gul lök
  • 1 ägg
  • ca 2 msk havregryn
 
  1. Skölj och gör rent rödbetorna och koka sedan dom i vatten till dom är lagom mjuka och du kan sticka dom med en potatis sticka tillexempel utan att dom känns hårda.
  2. Under tiden medans dom kokar kan du finhacka löken. När rödbetorna är klara så ska du skala dom med en kniv eller potaisskalare, vilket du tycker känns bäst. Skär också bort det fula om det finns något. Riv sen rödbetorna grovt på ett rivjärn och lägg det i en skål.
  3. Blanda i alla övriga ingredienser i skålen och rör samman det, du kan låta havregrynet suga åt sig lite men jag tror det går ändå.
  4. Stek dom sedan i smör/olja eller vad du nu använder . Servera det med grönsallad/grönsaker eller potatis/gryn.
 
 
Hoppas det smakar, kram Johanna! (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0