Havregrynsvåfflor med äpple & kanel!

Hejhej!
Lunchen fick bli något som var snabbt och enkelt att göra så jag bestämde mig för att göra en annan variation av havrevåfflor som jag inte gjort så det blev med äpple och kanel eftersom jag älskar båda två sakerna och dom är super tillsammans! ;D. Det fick bli så för att både ugnen och spisen var upptagen för min syster har varit här nyligen och fixat lunch till familjen så man hade inte så mycket att välja på men jag tyckte det blev gott iaf och jag tycker även att dom känns mer mättande än vanliga:)
Receptet är är passat för frukost för en så om det ska lagas till fler och det är till lunch eller middag så får du dubbla satsen till önskad mängd våfflor^^.
 
 
 
 
Havrevåffla med smak av äpple & kanel
Recept för 2 våfflor:
1 dl havremjöl (mixat havregryn)
En nypa salt
½ tsk Bakpulver
½ dl Kvarg/kesella
2 msk Mjölk
Lite honung (efter behag eller annan sötning)
½-1  Rivet Äpple (beroende på storlek)
ca 1 msk Kanel (mer el. mindre beroende på hur mkt du vill det ska smaka)
 
  • Mixa havregrynet först sedan är det bara att blanda i alla torra ingredienser och sedan allt annat och tillsist det rivna äpplet.
  • Mina våfflor åt jag med vaniljkvarg/kesella och lite äppelbitar (skulle helst ha varit stekta i kanel då är det mkt godare men det var ju lite fullt på bänken och spisen så det fick bli naturall). Jag tycker också att det funkar att äta dom som dom är för dom är så saftiga och har mycket smak redan eller servera med vispad grädde. Du får känna dig efter vad du tycker passar! (:
 
Kram Johanna! (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0