Chokladbanan pannkaka!

Hej igen!
Till middagen så blev jag sugen på pannkakor eftersom det var några dagar sedan. Då testa jag någon ny variant som jag inte provat, är en av många maträtter jag ska testa. Dessa chokladbanan pannkakor med blåbär röra var goda men jag gillar nog bananpannkaka utan kakao mycket mer, men det är ju som sagt en smak sak. Testa gärna om du är intresserad! ;D
 
 
 
                                  Förlåt för dom dåliga bilderna, tog dom lite snabbt bara :(                        
 
 
Chokladbanan pannkaka 1 port:
1 Mosad banan
½ dl Havregryn
½ - 1 msk Kakao (mer el. mindre, beroende på vad du vill)
Lite honung/sötning
 
Blåbärsås:
1 dl Blåbär
1 dl Kesella/kvarg
Önskad mängd sötning (jag använde honung)
 
  • Blanda samman allting till pannkaksmeten i en skål, stek dom sedan på låg värme tills dom är klara. Du kan göra både stora eller små pannkakor, ifall du gör små så kan du använda såsen som fyllning till en liten pannkakstårta mellan pannkakorna.
 
Ha det bra, kram Johanna! (:
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0