Syrlig & krämig Citronpasta med cannellinibönor!

Hejsan! :)
 
Sista dagen av jullovet då, wiihoo (not)! :p
Igår kväll (som vanligt) så brukar jag alltid bestämma samt föbereda frukosten till dagen efter för att gör det enklare för mig (tidsmässigt och valmässigt, har väldigt svårt att välja bland saker ibland). Då blev jag sugen på något kakaktigt att laga till frukost, då passade jag på att göra en gammalt recept på en av mina muggkakor. Det var ju evigtheter sedan jag gjorde en mugcake till frukost eftersom man har kommit i en gröt period, så det var precis det som blev till frukost , min goda Mandel-ägg mugcake med persikasås (dock så gjorde jag min denna gång med jordgubbsås istället) ^^.
 
 
Jag har också lagat en rätt till mig själv då jag gjorde en krämig Citronpasta med bönor. Det blev inte precis som i receptet jag använde istället vita bönor som var resten från en annan rätt som inte gick åt, lowcarb nudlar (klarar inte av att äta någon typ av kaloririk pasta, utan att må dåligt) och fryst persilja för jag hade inte det man skulle ha hemma, plus så värmde jag allt eftersom nudlarna kan man inte koka och jag ville ha varm mat. Dock så var det inget som gick hem hos mig direkt när jag gjorde på detta vis men jag tror nog att det är mycket godare ifall man gör exakt som i receptet (a)
 
 
 

Citronpasta med Cannellinibönor!


2 portioner
 
Ingredienser:
1 burk Cannellinibönor
0,5 dl Sojagrädde, havregrädde eller kokosgrädde
1 Citron, rivet skal och saft
En nypa flingsalt
Svartpeppar
Färsk persilja, hackad
 
Spagetti
 
  • Koka pastan.
  • Häll av spadet från bönorna och skölj dem. Mixa bönorna med sojagrädde, rivet citronskal, citronsaft, salt, svartpeppar och färsk persilja. Blanda bönröran med pastan och servera!
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer
leavanny.blogg.se

Gott!

Svar: Hehe ja dock inte på mitt sätt :p
Johanna V

2014-01-06 @ 12:51:24
URL: http://leavanny.blogg.se/
jeanette

Hej syster jag hittar inte ditt linsrecept med kronärtskocka :-) skulle visa en kompis puss

Svar: Hejhej!Hehe okej^^, men du hittar receptet ifall du söker på Kronärtskockagryta med linser! (y)
Johanna V

2014-01-07 @ 21:18:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0