Ajvar-pasta med krämig quornsås!

Hejsan! :)
 
Ni får ursäkta mig från min oförklarliga frånvaro, men jag har inte direkt haft tid med bloggen för det har varit andra saker som jag prioriterar mera än bloggen.
Jag har även lagat lite olika goda maträtter som jag kommer att publicera om när jag har tiden för jag har en del som jag inte har hunnit att uppdatera om (a).
 
Dagens rätt idag som jag tänkte tipsa er om är en jätte enkel och krämig vegetarisk "kyckling"pasta med ajvar relishsås. Den är hur lätt som helst och går jätte snabbt att fixa till, passar dem flesta i smaken och är en bra rätt att bjuda barnen på när det är stressigt.
Om man vill piffa upp den lite så kan man ju tillsätt lite mer andra roligare kryddor samt lite andra grönsaker eller bönor ^^.
 
 
 

Ajvar-pasta me

d quornsås!

 
4 portioner

Ingredienser:
280 g Valfri pasta
1 Stor purjolök
1 påse Quornbitar (à 300 g )
2 dl Lättcrème fraiche eller alpros soyas tjocka yoghurt
1 dl Ajvar relish (stark eller mild)
0,5 tsk Salt
1,5 krm Peppar
Olja

  • Koka pastan enligt förpackningen.
  • Skölj, ansa och strimla purjolöken. Fräs purjo och quorn, som inte behöver tinas först, i olja ca 5 minuter. Rör i lätt crème fraiche och Ajvar relish och krydda med salt och peppar.
  • Låt pastan rinna av och blanda den med quornröran.
Servera tillsammans med sallad och bröd till.
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0