My health & frukost tips!

Hejsan! :)
 
Ni får ursäkta mig att jag inte har hört av mig något alls på ett par dagar. Förra veckan så hade jag sportlov och då hände det inget speciellt förutom att vi var och shoppade i Norrköping som jag talade om för er.
Men eftersom jag inte har hört av mig är för att jag har mått så dåligt och all min energi har tippat ner i en riktig svacka för jag äter för lite och all energi som jag får går mest åt att bara försöka hålla mig på  vaken och benen (som jag hade svårt med ibland). Jag tänker därför göra ett uppehåll i mitt bloggandet nu ett tag tills jag mår bättre och tillräckligt med energi för att hålla på med bloggen. För nu så är det till och med svårt att bara vara och göra mina skoluppgifter.
 
Nu när jag har känt av det mycket mer än vanligt så har jag försökt att öka på mat intaget något. Jag vet dock inte vad jag väger nu för tillfället för det var ett par veckor sedan jag vägde mig sist, så man får hoppas att jag inte har gått ner något. Nu på torsdag så ska jag även träffa två stycken från ätkliniken i Eskilstuna och prata med dem. Jag vet inte riktigt vad vi kommer komma fram till ifall jag måste tvångs inläggas eller om dem kommer ge oss råd och tips över hur vi kan öka på maten själva mycket bättre, dem kommer i alla fall visa oss runt på sjukhuset så jag får se hur det är på avdelningen. Vi får se vad detta samtal kommer att leta oss till, om det blir bättre eller ej...
 
 

Här får ni ett gröt tips från mig till dig!

Jag har gjort min traditionella krämig standard gröt som jag smaksatte med rivet limeskal, kokosarom, sötning som jag toppade med lite hallon och mangobitar, du kan även tillsätta frukten i gröten om du vill det!^^
Mängden på receptet är det bara att ta kolla på nästan vilket grötrecept som helst jag gjort tidigare men som du byter ut några ingredienserna och smaksätter med dessa istället ^^.
 
 
 
Nu så får ni ha det bra så får vi se när vi hörs när jag är mer stabilare. Ni får nöja er med det som har hunnits publicerats tidigare och kicka bak lite bland de äldre recepten och laga och få inspiration.
Kram Johanna! :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0