Ett mumsigt tips till gröten & en bra bok!

Hejsan allesammans där ute! :)
 
Just nu så är det ganska mycket som händer vid sidan av bloggandet så det kanske inte kommer bli så jätte bra uppdatering men det har jag ju nämnt tidigare pga att jag inte orkar och bör fokusera mindre på mat just nu i denna röra.
 
Men jag känner att jag måste uppdatera mig trots att jag egentligen inte har tid eller ork att göra det men det är en liten tvångs grej som blivit också.
I så tänke jag faktiskt tipsa er på en jätte god dryck som är super god att tillaga gröt med eller bara servera tillsammans med gröten. För ett bra tag sedan så fick jag två stycken Coconut-rice milk av min käraste syster när hon var hemma på ett besök. Sedan glömde jag bort att jag hade dem så för ett tag sedan så öppnade jag en och jag ska säga dig gud så gott det är att äta den tillsammans med en krämig havregrynsgröt. Den är också organisk och lagom söt tycker jag :). Jag testade att göra vanlig mannagyn, mannagryns pudding, olika typer av havregrynsgröt där jag tillagade med mjölken i samt serverade ljummen. Rekomenderar den verkligen till frukostgröten! ;D
En av böckerna i serien samt kokos-rismjölkens förpackning ^^.
 
Just nu så är jag även uppslukad i en bok serie som är skriven på engelska. En riktigt bra kärleksbok med vampyrer involverade som är väldigt spännande, jag har svårt att sluta läsa dem för man tänker hela tiden när man är påpväg att sluta "ne jag läser det här kapitlet också lika gärna". Den passar verkligen dem som gillar vampyr romans med spänning och kärleksdrama. Den första boken heter Vampier kisses, som är den första av 9 st som är skrivna av Ellen Schreiber.
 
 
 
Mannagrynsgröt kokt på kokos- & rismjölk, och till höger är det choklad gröt med ljummen kokos-ris mjölk. 

 
 
Ha det bra,
kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0