Kryddig vegetarisk korvstroganoff!

Lagade ett recept på en kryddig vegetarisk korvstroganoff nu till middagen, den var lika enkel som en stroganoff recept brukar vara^^. Gott men enkelt, dock tillsatte jag lite champinjoner eftersom vi hade några kvar som började bli lite dåliga som behövdes användas så jag tänkte att det är lika gärna att jag slänger ner dem också :p.
 
 
 
 
 
 
 

Kryddig vegetarisk korvstroganoff!

 
4 portioner
 
Ingredienser:
 
300 g Vegetarisk korv
1 Röd paprika
1 Gul lök
2 Vitlöksklyftor
1 tsk Salt
Svartpeppar
1 tsk Paprikapulver
2 msk Tomatpuré
2 msk Ketchup
1 burk Krossade tomater
2 dl Osötad sojamjölk
1 burk Vita bönor, sköljda
 
 

  • Hacka löken, paprikan, finhacka vitlöken och korven i slantar. Stek dem sedan i olja i en stekpanna tills dem fått lite färg. Tillsätt sedan kryddorna, krossad tomat, ketchup, tomatpuré och sojamjölk,. Låt det koka samman en stund och tillsätt sedan bönorna och låt dem blir varma.
Servera med potatis eller annat gryn med någon god sallad till! :)
 
 
 
 
 

Kram Johanna! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0