Chocolate and hazelnut baked oats!

Hejsan!
 
Här kommer ett sent inlägg om dagens frukost, det fick bli en jätte enkel men härligt och saftig ungsbakad choklad och hasselgröt toppat med smaksatt yoghurt och lite hallon! :)
 
Passar även på att säga att jag håller med med ett nyttigt kakarecept som är med avocado som jag testat man kan variera lite hur som man vill med smaksättningen och det, riktigt gott är det faktiskt med att baka med avocado. Det har jag aldrig testat förns nu med att baka med avocado, super gott och saftigt blir det så nu är jag helt ivrig och insnöad på det och prova massa olika grejer och varirationer, hehe! ^^
 
 
 
 

Choklad & hasselnötsgröt!

 
1 Portion
 

Ingredienser:
1 dl Havregryn
1 dl Hasselnötsmjölk
1 äggvita eller ett helt ägg
½ tsk Bakpulver
ca. 1 msk Kakao, mer eller mindre
0,5-1 msk Stevia/sötning, efter tycke
En nypa salt
Valfritt: ca. 2-3 msk Hackade hasselnötter eller mandlar
 
  • Sätt ugnen på 200 C grade. Blanda samman alla ingredienserna i en skål efter smak. Häll smeten i en ungsäker form. Grädda den i ugnen mellan 12-20 minuter beroende på hur du vill ha den och val av form.
Servera med något gott tillbehör!
 
 
 
 
Kram Johanna! :)


Kommentarer
Marja - Baka Sockerfritt

Vilken härlig gröt! Det är ju så gott att blanda choklad med hasselnöt!

Svar: Ja jag håller med! :)Ja choklad och nötter = kärlek , eller ja choklad passar ju utmärkt till den mesta! ;D
Johanna V

2013-09-26 @ 21:54:31
URL: http://bakasockerfritt.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0