Cinnamon-pumpkin zoats with chunky banana bits!

Hallå! :)
 
Här kommer ett sent inlägg (a).
Jag fick gå upp tidigare idag är vanligt för jag skulle till vården och ta lite tester och se hur mitt närningsvärde ligger till eftersom det var så länge sedan vi kollade upp det plus eftersom jag håller på och går ner sakta i vikt hela tiden :(. Jag vill verkligen inte bli inlagd på sjukhuset (akuten) för 3:e gången. Om jag skulle bli tvungen att bli inlagd igen så kommer det bli på vuxenavdelningen och ensam, nää usch så läskigt och hemskt med massa blandade läskiga typer, skulle bara bli ännu deprimerad än vad man redan är nu :o.
Vi får alltså se hur mina värden ligger till förns nästa vecka när jag får provsvaren via posten eller om inte Lotta (min ätstörnings sjuksköterska, ingen anning vad man ska kalla henne :s) hinner berättar för mig innan, håller tummarna och hoppas på att det inte är för dåliga!
 
Så denna frukosten fick det bli något snabbt och enkelt. Det var ju ett tag sedan jag åt mina älskade zoats så det fick det bli det idag till frulle. Passade på att använda en banansnutt som har blivit över och då fick det bli lite pumpa i också eftersom jag tycker det är en sån god kombination och som toppen över i:et så toppade jag lite av waldens choklad dipp, yummy! ;D
 
 
 
 

Cinnamon-pumpkin zoats

 

with chunky banana bits!


1 portion
 
Zoats:
1,1 dl Havregryn
4-5 msk (60g) Finriven Zucchini
4-5 msk Pumpapuré
1 msk Sötning
1 tsk Vaniljarom
1 tsk Kanel, mer eller mindre
1/3 tsk Smör extrakt (köpte på Iherb)
2 dl Valfri mjölk, (jag tog sojalight)
0,5-1 Hel banan i bitar, beroende på storlek
2 Äggvitor
Valfritt: 1-2 tsk Lin-, chia- eller psylliumfrön
 
 
  • Blanda ner alla ingredienserna till gröten i en kastrull på medium värme, förutom äggvitorna i ca 4-5 minuter. Lägg ner bananbitarna i början eller i mitten av koktiden beroende på hur mosiga du vill ha dem. Tillsätt sedan äggvitorna under konstant omrörning och låt det koka i ytterligare 2-3 minuter.
  • Toppa gärna gröten med lite valfri chokladsås eller dipp sort eller tillsammans med en chokladkräm :).
 
 
Kram Johanna! :)
Ps, dubbel stats av min portion!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0