Morotspannkaka

Hejhej alla glada!
Vid lunch så blev jag sugen på pannkakor då testade jag en ny variant som smakar som morotskaka fast i pannkaksform, riktigt smarriga faktiskt. Dessa kommer jag definitivt gör igen!
Bör testas om du gillar morotskaka och pannkakor som mig! ;) 
Receptet är bara anpassat för en portion men du kan du alltid dubbla till det antal ni är :).

 
 
Ljuset blev lite konstigt på denna bild men det får ni tåla denna gång ^^,
eftersom man försöker ta bilderna lite snabbt innan maten blir kall så blir bilderna lite B.
 
 
Morotspannkaka

INGREDIENSER (1 portion)

1 dl fiberhavregryn/vanliga havregryn

1 dl grovriven morot

1 äggvita eller 1 ägg

1 msk kvarg
1 krm bakpulver

ca. ½ msk kanel
½-1 krm kardemumma
(mer/mindre av gör du)

1 tsk sötning

1 krm vaniljpulver/1 tsk vaniljsocker
ca. 1 ½ msk mjölk

 

  • Grovriv moroten, blanda samman alla ingredienser till en tjock smet och stek till pannkakor på medelhög värme. Servera med vaniljyoghurt/kvarg som du gör själv eller köpt. Kan även testa att ha glasyren till som man har på den riktiga morotskakan om man vill vara lite onyttigare ;)
Tips! Om du får överbliven morot så kan du ha som topping till pannkakorna, använda till bakning/matlagning eller äta som snack med någon dipp som mellanmål. Spara den eller vad som helst men släng bara den inte pågrund av lathet! (a)
 
 
Trevlig forsättning på dagen, kram Johanna! (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0