Lins- Morot & Zucchiniröra!

Till middagen så gjorde jag en jätte mumsig Zucchiniröra som jag hittade på en av mina bloggar som jag nyligen börjat följa.
Jag är jätte glad att jag hittade hennes hemsida för hon har jätte många intressanta vegetariska recept som jag vill och kommer att testa, väldigt tacksam för det för det mesta recepten som finns som man söker på recept sidor är ungefär samma och inte så mycket jag vill laga :).
Man kan äta röran som den är med grönsaker/sallad, använda som fyllning till exempel taco/pitabröd eller som tillbehör för fisk/kött osv, i liten mängd.
Det ser kanske inte så gott ut på bilderna men personligen tycker jag den är super mumsig och lätt att fixa i ordning. Kunde ju igentligen ha lagt upp det mycket bättre och finare men det kom jag på efteråt jag slevade upp maten på tallriken! x)
 
 
 
 
 
 
 
Lins-morot-zucchiniröra , ca 3-4 port
 
3 dl linser, kokta
1-2 morot, grovt riven
0,5 zucchini, grovt riven
1 röd lök, fint hackad
salsa
jordnötssmör
salt
peppar
 
  • Stek lök, morot och zucchini ca 10 minuter och blanda sedan i resterande ingredienser.
  • Tillbehör som passar till,  tomat, hummus, soltorkad tomat, avocado, crème fraiche...
 
 
 
 
Hoppas du har haft en bra dag!
Kram Johanna (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0