Havrevåfflor med hallonröra!

Hejhej!
Här lyser solen för fullt och det är varmt och skönt, efter gårdagen regn.
Lunchen idag blev några smaskiga Havrevåfflor som jag hade en hallonröra till. Jag har gjort ett par liknaden våfflor fast då hade jag tillsatt äpple och kanel. Detta är basreceptet som man kan tillsätta olika smaker i om man vill eller bara äta dom "naturella" men något gott tillbehör som jag gjorde idag :).
Det är super lätt och gott, nyttigare än vanliga våfflor också. Själv så tycker jag att man blir mer mätt på dessa, dom känns mer matigare än vanliga. Du kan även halvera receptet och äta dom till en lyxig frukost, eller öka det om det är fler som ska ha ^^.
 
Mörk och tråkigt bild, gillar ej denna men tog inte så många eftersom dom blir kalla så fort^^.
 
Recept
Havrevåfflor 4 st:
2 dl Havremjöl (vanligt mixat havregryn)
1 tsk Bakpulver
2 Nypor salt
2 tsk Honung, socker, stevia...
4 msk Mjölk
2 Ägg
100g (1dl) Kvarg/kesella

 
Hallonröra: Kvarg/kesella blandat med varma hallon och sötning i önskad mängd.
  • Mixa havregrynen till mjöl, blanda samman alla torra ingredienser och rör om. Tillsätt resten av ingredienserna och rör om, ev smaksättning om du vill det.
  • Servera hallonröra, vaniljkvarg/kesella, valfri sylt med eller utan grädde eller något annat gott.
 
 
 
 
Ha en trevlig och förhoppningsvis solig dag, kram Johanna! (:
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0