Chokladmuffins, take away!

Hej igen!
Här kommer ett muffins recept som du kan äta som mellanmål eller till frukost, valet är ditt! ;)
Lagade dessa idag för jag hade en äggvita som behövdes användas, goda och matigare muffins som jag för första gången lagade. toppingen kan man variera hur mycket som helst , det är bara att välja något man tycker är gott som passar med choklad. Dom är väldigt lätta att ta med sig så man kan alltid ta dom någonstans på vägen om man har bråttom om man gör dom innan förstås!^^
 

 
muffinsen utan topping!
 
Topping med keso och hallon.
 
 
Frukostmuffins, 2 st 
1 msk kakao
1 dl havregryn
1 msk sötning. Honung/stevia/vaniljpulver osv
1  helt ägg eller endast äggvitan
1 tsk bakpulver
1,5 msk vatten

  • Blanda ihop alla ingredienser och in i ugnen på 210 grader i cirka 15-20 min.
  • Topping förslag: varma hallon kanske en klick grädde för lite lyxigare muffins, någon kesellablandning ex med bär/frukt, jordnötsmör eller keso som den är eller blandat med frukt/bär, honung.
 
Kram Johanna! (:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

myveggiesandi.blogg.se

Matlagning med anorexian vid min sida...

RSS 2.0